måndag, februari 23, 2009

Ordning och reda, tack!

Hjälp! Mitt lilla scrapbord svämmar över. Men tyvärr inte av fina färdiga kort utan av papper, pennor och lite av varje. Det är inte bra. För att när jag ska scrappa eller göra nya kort måste jag ha plats att breda ut mig.
Men så som det ser ut nu så måste jag först städa bordet innan jag kan låta kreativiteten flöda. Snart är vi ju inne i mars månad och då kommer alla födelsedager nästan på en gång. För att inte tala om i april, då ännu fler fyller år. Så jag måste börja skapa lite nu snart.

Här är några kort som jag gjort tidigare:



Jag skulle vilja ha ett hobbyrum. Ett rum där jag kan få lyssna på min musik (och sjunga med, högt) med gott om plats för pyssel av diverse slag. Kanske en friggebod på tomten. Där stör jag ju ingen när jag sitter och sjunger högt medan jag scrappar eller gör mina kort till vänner och släktingar.
Fast då kanske jag inte sätter mig så ofta heller. Det ska ju inte behöva planeras så noga. Jag brukar liksom sätta mig när andan faller på.

Nu ser jag i alla fall fram emot stämpel- och scrapmässan i Göteborg om knappt två veckor. Jag brukar ta mig dit med bekväma skor och en förbestämd budget. Som brukar spricka ganska direkt. Budgeten alltså.
Äntligen ska jag få köpa lite nya stämplar och ett och annat papper! Sen ska det hem och skapas!

Nä, nu är det dags för rosenrot och en liten cykeltur. Jag cyklade faktiskt i går. Fast det blev bara tjugo minuter. Hoppas att det blir en halvtimma idag!...

Ha de!

Inga kommentarer: