tisdag, mars 03, 2009

cirklar och hjärtan

Idag var jag på föreläsning i Mölndal. En bra föreläsning med många bra frågeställningar som gjorde att min hjärna höll sig vaken. Fast man är ju ovan att sitta så där still i flera timmar och bara lyssna.
Jag gjorde några anteckningar, men mest satt jag och kluddade med min lila penna.
Nu hör det till saken att jag inte kan teckna. Alls. Tyvärr.
Men pennan den gick liksom av sig själv. Tankarna flög i väg ibland och då tänkte jag på min mamma som var en konstnärssjäl på många sätt. Hon teckande, målade, sydde, sjöng och skrev bra på många sätt. När hon var döende i cancer satte hon sig och målade. Hon berättade att hon ville måla av sig så som hon gjort många gånger förr. Då kunde man ju tänka sig att det skulle bli mörka och hemska tavlor.

Men det blev bara blommor...

När jag idag satt och kluddade så blev det bara hjärtan och cirklar. Typ såhär:

Och så här:


Många cirklar blev det......

Inga kommentarer: