söndag, mars 22, 2009

Bäbisar doftar så gott!

Idag åkte vi till Trollhättan för att hälsa på sonens nyaste lilla kusin. Vi skulle köra hem till farmor och farfar för att åka med dem i deras bil. På vägen skulle vi sticka in snabbt på Allum för att köpa present eftersom att jag glömde det i går när jag var där...
Vi hade kommit ända till Björndammen när jag kom på att jag hade glömt min kamera hemma, så det var bara att vända!
Till slut kom vi fram till Allum och jag sprang in till Kappahl och rev runt bland alla söta babykläder. I kassakön hann jag på ca två minuter bilda mig en bild av kassörskan som en snorkig och bitchig tjej med designglasögon. Jag bestämde mig snabbt att jag inte gillade henne.

Så blev det min tur.

Tjejen var ju hur trevlig som helst! Jag skämdes över mig själv som trott så fel!

Efter en bilfärd genom vägbyggen och tråkigt lanskap kom vi äntligen fram till Trollhättan. Precis när vi parkerat bilen och gick mot huset där de bor, somnade lillkusinen. Typiskt bäbisar att sova när det kommer nyfikna gäster.

Vi hade i alla fall en trevlig dag. Vi åt middag som farmor och farfar hade med sig hemifrån, en god kycklingrätt. Före kaffet gick jag med farmor och den nyförlösta mamman på en promenad i det soliga vädret.




Det är något visst med en sån här liten söt ny människa! Man kan ju inte se sig mätt!

På tal om mätt, i fredags bakade jag ju min lilla surdegskaka Herman. Den blev faktiskt god och den såg ut så här:

Jaha, nu är helgen slut igen. Hur fort kan den gå?

Ajöken!

Inga kommentarer: