tisdag, april 07, 2009

3 is a magic number

I går kväll såg jag det sista programmet "Familjen annorlunda" och jag blev som vanligt berörd. Speciellt av den underbara familjen uppe i Norrland som bara e så goa, men även av åttabarnsfamiljen som reste på bröllopsresa till Malta med hela familjen. (Hur pallar man?) Tyvärr känner jag inte riktigt med den skånska familjen... Kanske för att de mest gnäller och att de verkar vara så himla pedantiska, så att barnen inte ens får lov att äta själva för att det blir söligt...

Men hur ska jag klara mig, vad ska jag titta på alla måndagkvällar nu då? Javisst ja, "Spårlöst" har ju dragit i gång och det är också ganska bra och gripande.

Idag åkte jag till mobilbutiken 3 för att hämta min telefon. Jag tog med mig pappa och sonen (som inte är helt pigga ännu), för de skulle vara mina vittnen när jag skulle hävda min rätt till mitt batteri som jag lämnade i från mig i butiken utan att ha fått något kvitto på det. Jag hade förberett en himla massa argument och mitt sista var att jag skulle polisanmäla dem för stöld om jag inte fick mitt batteri tillbaka.

För det första så fick jag en helt ny telefon, för den gamla var väl helt kass. För det andra så behövde jag aldrig dra alla mina argument angående batteriet. Jag fick ett batteri och om det krånglar så skulle jag komma tillbaka och lämna in det. Nåja, jag är väl så där nöjd, men jag har i alla fall en ny telefon och ett batteri...

I går satte jag in ca 600 bilder i album och jag tänkte fortsätta idag, men jag insåg att jag inte hade framkallat alla bilder från augusti 2008 så jag måste komplettera min hög med ytterligare lite kort. Sen kan jag fortsätta med resten av de ca 100 som ligger sorterade i en hög. Tur att jag köpte på mig lite album när jag var i Ullared!

Om knappt en månad ska sonen konfirmeras och nu blir det snart brått. Jag inte vad jag ska köpa i present för han önskar sig inget särskilt. Jag har bestämt mig för att servera buffé och måste börja bestämma mig för vad som ska ingå i den. Hmm. Någon som har några bra tips och lite goda recept?

Nä, nu är jag scrapsugen! Så jag vänder väl min stol till scrapbordet och sätter i gång genast!
Denna dörrskylten gjorde jag till min kompis dotter. När jag var i hennes ålder älskade jag att göra sån där snurror som jag satte på min dörr, så att man kunde snurra fram det ordet som passade för stunden. På Noras skylt fanns "jag fyller år" med, hennes mamma berättade att hon hängde den på ytterdörren när alla gästerna kom på kalas. Hon blev visst glad för den!

Kram!

Inga kommentarer: