torsdag, april 23, 2009

84 köttbullar

Jag rullade 84 små runda fina köttbullar inför konfirmationen och blev helt tokig när jag skulle steka dem! De bara fastnade och föll i sär...
Jag behöver en ny stekpanna, så är det!
Jag fick snabbt plocka fram min gamla gjutjärnspanna som jag bara brukar steka pannkakor i för att rädda situationen. Så resten blev riktigt fina. Och goda.
Men nu finns det inte 84 köttbullar kvar...

Jag funderar också på att köpa mig en ny dator.
Bara funderar!


Men jag har funderat länge på det. Den datorn jag sitter och skriver vid nu är gammal och helt full med skit. Ja, en hel del bilder såklart, och en hel del musik. Men mest skit. Den är seg och trött och långsam. Det tar minst fem minuter för den att starta och alla program funkar inte riktigt som jag vill.

Vänta nu, pratar jag om mig själv? Nähä, men den beskrivningen verkar passa in på mig själv också...

I dag sjöng vi några nya låtar i kören. Det är alltid kul, men det är också väldigt roligt när vi sjunger en låt som jag redan kan. Då kan man klämma i lite mer! På fikapausen fick jag skrattat så där gott som man behöver göra ibland, härligt! Vi har så roligt i vår kör!

Snart är det helg igen, jippi!!!

Kram på er!

1 kommentar:

Malte sa...

...Men en ny dator blev det iallafall! :D