fredag, april 10, 2009

En lagom lång fredag

I går var det skärtorsdag och det var lugnt på jobbet. Både kollegorna och barnen fick kvalitetstid med varandra. Jag och kollegan bjöd på godis i personalrummet... Trots att vår kommun har som policy att inte servera något sött...
Men vi ansåg att i personalrummet kan vi bortse från det, vi är ju vuxna människor som sitter där och varför inte få unna sig något annat än "exotiska meloner"?
Det tycker i alla fall vi att vi är värda!

På eftermiddagen åkte jag söderöver till sonens farbror för att fira hans födelsedag. De bjöd på grillat och en fräch citron- och limepaj.

Vi hade hur trevligt som helst med många sköna skratt!

Hemresan bjöd på både tät dimma, en pratkvarn till son, en misstänkt rattfyllerist och ett starkt månsken. Allt det där höll mig vaken och tur var väl det för jag var så trött!

Idag är det alltså långfredagen och solen lyser så skönt! Jag har hängt ut årets första tvätt på torkvindan.
När mina föräldrar var barn var Långfredagen en väldigt lång och tråkig dag. Det var en sorgedag och barnen fick inte lov att leka på hela dagen. Så är det knappast nu och tur är väl det.

Jag tittade på en film på tv förut som handlade om Maria från Magdala. Hon var en av de kvinnor som följde Jesus till korset den där första Långfredagen för över två tusen år sedan. Sonen kunde inte fatta hur jag kunde titta på en sån tråkig film så jag föreslog att han skulle tvätta sin cykel och det gjorde han faktiskt utan minsta gnäll!


Nyss förberedde jag påskäggen till sonen och till min systers barn som kommer hit i morgon (med sina föräldrar) för att fira påsk. Sonen äter inget godis så han ska få något som inte ens får plats i påskägget. Därför har jag gömt presenten på ett fiffigt ställe och gjort i ordning lappar med ledtrådar som ska leda honom dit. Den första lappen har jag lagt i påskägget. Hi hi hi...

Nu ska jag fortsätta påskstädningen och baka bröd.

KRAM!

Inga kommentarer: