söndag, april 26, 2009

Högar och lådor


Nu är det snart dags att deklarera. Det har jag ju vetat om länge.
Likt förbannat har hela (nästan i alla fall) dagen gått åt till att leta efter just det där viktiga pappret som jag behöver för att kunna lämna in mina uppgifter. Jag vet att jag sparar vissa viktiga papper i nån hög eller nån låda, så det borde finnas någonstans.



Jag har letat i många högar och lådor idag, men utan att ha hittat just det pappret som jag behöver...


Däremot har jag hittat en massa andra trevliga papper; gamla brev och kort, teckningar som sonen gjort, dikter som mamma skrivit, fotografier, bruksanvisningar på apparater som jag inte ens har kvar, gamla räkningar (betalda sedan länge som tur är), en massa tidningar och massvis med recept.



Tidningarna och recepten ska till pappersåtervinningen, för om jag behöver något recept så brukar jag hitta det på internet. Men ett av recepten som jag hittade ska jag genast dela med mig av:




_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _



RECEPT PÅ EN HELT VANLIG JÄVLA KAKA




DEG:


1 dl sur mjölk


ett ägghelvete


så lite smör som möjligt


socker


ingen jävla mandel i alla fall


2 dl bakpulver


1 pkt fula russin


1,5 dl allerginötter




FYLLNING:


1 dl vaniljsocker


melon eller något annat


mycket sprit






Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med elvisp i en timme. Grädda direkt i skålen, skit i att smöra och bröda, kakhelvetet fastnar ändå. Dunka utav bara fan för att få ut skiten på matbordet. Garnera med krossad melon och sprit. Om kakan inte lossnar, släng ut bunkhelvetet genom fönstret och drick upp spriten.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Detta recept har jag nog fått av någon kollega nån gång. Jag har aldrig provat det...


Jaha, så var helgen slut. Som tur är så blir det en kort arbetsvecka nu. Det passar så himla bra in i mitt liv att jag är ledig just på fredag, för jag lär ha mycket kvar att göra då. Så det blir nog inte till att plocka fram nån fana och ställa sig i något demonstrationståg i år heller. Fast det har jag ju aldrig gjort förr heller och inte lär det bli nån gång i framtiden...
Kram!

Inga kommentarer: