tisdag, april 14, 2009

Host-host

Jag är vrålförkyld! Attans, jag som ändå har klarat mig hela vintern förutom nån liten snuva nån gång. Men nu är det både snuvigt och hostigt. I natt hostade jag så att jag inte kunde sova. Nån gång vid fyrasnåret i morde vaknade jag igen av en hostattack och då kvittrade fåglarna ute så att jag blev irriterad. Håll tyst, tänkte jag.
Sen låg jag och räknade ut hur mycket sovtid jag hade kvar. Oj oj, vad stressad man blir då!

Jag har skickat in ansökan till en kurs på högskolan i Borås som handlar om barns lärande i ett Reggio Emilia perspektiv. Det skulle faktiskt vara riktigt trevligt om jag kom med! Vi är ju några på jobbet som har sökt, så det skulle vara kul om vi kommer med allihop!

I dag har jag varit på utvecklingssamtal med sonen i hans skola. Han går i åttonde klass och fick sitt första betyg i julas. Jag var väldigt nöjd efter samtalet för lärarna tror verkligen på min sons förmågor och de säger sig veta att han lätt kan höja sina betyg. Det känns ju tryggt. Jag vet ju att jag har tur som har en son som har det lätt för sig i skolan för det är inte så självklart.

Tjejen som skulle in på samtal efter oss hade troligtvis inte ett lika trevligt samtal som vi hade, enligt sonen. Hon är tydligen mer borta än i skolan...

Sen känns det skönt att få höra att min son är både trevlig, snäll och kamratlig också! Fast en aning pratig... Men det har han alltid varit. Farmor brukar kalla honom för "snatterand"...

Själv känner jag mig inte särskilt pratglad just nu, jag ska nog gå och lägga mig i soffan och hosta en stund.

Host host!

Inga kommentarer: