torsdag, april 16, 2009

rosor på posten

Herregud vad tråkigt det är att ligga sjuk, man orkar ingenting! Jag gör slut på alla påskservetterna till mina nys-attacker och snart kan jag alla reklamsnuttar på tv:n utantill.

Jag fick ett paket med posten idag, med en ny stämpel och lite nya söta rosor. Jag har blivit så himla förtjust i dessa söta små rosor och jag har använt den på både kort och i mina scrapalbum.

Det piggade upp lite. Fast jag orkar nog inte sätta mig vid scrapbordet och använda dem idag i alla fall...

Man missar mycket när man är sjuk. Idag missar jag kören och i morgon skulle jag gå på after-work med några gamla (och nuvarande) kollegor. Men i går fick jag ett mail från en av tjejerna som också ligger med snuva och hosta. Jaja, vi bokar väl ett nytt datum så man har nåt att se fram emot en annan fredagkväll.

Men jag kanske skulle passa på att läsa lite. Jag har ju en bok som jag bara somnar från på kvällarna och två böcker som ligger och väntar på att bli lästa.

Eller också sätter jag på en film. Vi har hur många filmer som helst och några har jag aldrig sett. Hmm, jag kanske ska ta och titta på "Chocolat" som är en favorit. Ja, det gör jag! En kopp te med lite honung blir perfekt att läppja på samtidigt. Det lenar i alla fall i halsen, för jag tycker inte att honung är gott...

Kram!

Inga kommentarer: