onsdag, maj 27, 2009

Pin, puk och pass

Nuförtiden måste man ha lösenord eller pinkod till allt!

Jag försökte logga in till mitt youtube-konto förut men det var lättare sagt än gjort. Jag hade glömt av både mitt lösenord och mitt username. Sonen hade koll på mitt username som tur var. Men lösenordet?
Jag chansade på alla slags olika lösenord som jag använder och till slut kom jag på det! Tur för mig, för jag har ju nyss bytt mailadress så jag kunde ju inte få mitt lösenord mailat till mig.

Egentligen skulle man ha ett och samma lösenord/username/pinkod/pukkod till allt, fast tänk om någon "knäcker" mina uppgifter...

Jag funderar på om jag ska göra en liten hemlig förteckning med alla mina lösenord.

Nä, jag kommer nog bara att slarva bort den lappen.

Pinkoder är lättare för mig att komma ihåg, siffror är liksom min grej. Jag kommer ihåg en massa siffror som till exempel födelsedagar på barndomskompisar, telefonummer, personnummer och PLU-nummer från Konsum som jag jobbade på i tonåren. (Bananer hade PLU 600)


De uppgifter jag behöver just nu är:

Username: Camillos
Password: Gå och lägg dig!
Pinkod: Före 24.00!

2 kommentarer:

Anna sa...

Kanonbra lösenord o kod. Det kommer ingen att knäcka... ;)

mockapocka sa...

Haha! Super!