söndag, maj 10, 2009

Ramar, ramar

Jaha, så var denna helg nästan slut.


Jag har varit barnvakt åt mina systerbarn vilket har resulterat i ett kaotiskt hem med ritpapper överallt och smulor på hela köksgolvet. Det var gott med taco's i går men.... min ganska nyss omklädda kökssoffa behöver nog kläs om igen........... Oj oj, vilka fettfläckar!!!



Barnen sov på madrasser i vardagsrummet så jag fick ha min säng för mig själv. Men tidigt i morse kom de små liven in och väckte moster och krävde frukost direkt...



Mitt på dagen, när barnen hade åkt hem, åkte vi till IKEA för att inhandla ramar. Jag hade kollat upp vad jag ville ha, men de ramarna var slut. Snopet.



Jag fick tänka om. Jobbigt. Jag hade planerat att köpa svarta ramar i olika storlekar men i stället blev det några silverfärgade ramar. Men jag är ändå ganska nöjd.

Fast nu måste jag framkalla lite nya bilder som passar i storlek.



(Att hänga upp ramarna var inte helt lätt, för jag ville ha dem i samma höjd och bredd, men till slut blev det bra.)



Efter en god middag på IKEA åkte vi hemåt, jag körde, min pappa satt bredvid och sonen i baksätet. Egentligen borde pappa alltid köra för då är hans höröra mot oss, idag hade han dövörat mot oss. Det blev många -VA?



Plötsligt kommer det ett väsande ljud från baksätet, det lät som om sonen fick andnöd eller nåt. (Jag fattade direkt varför eftersom att vi åkte förbi en fräck sportbil...)

Men pappa undrade vad som stod på.



- En Lamborghini Murcielago!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Va, tussilago?

Jag och sonen vred oss i asgarv och vid det laget var den snabba fräcka bilen redan ur synhåll...

Det blev inga bilder i mitt inlägg idag, fast jag faktiskt har fotat en hel del i helgen, för varje gång jag försöker så vill inte min dator ha kontakt med uploadsidan...

Hejsvejs!!!

Inga kommentarer: