måndag, juni 15, 2009

Dopet

I går var vi borta hela dagen, vi åkte till sonens lilla kusins dop i Trollhättan. När vi kom fram vid halv-tolvtiden var det soligt och varmt och skönt. När vi senare promenerade till kyrkan var det fortfarande varmt och skönt.

Det var fyra barn som döptes så det kändes lite som löpande-band-dop, men det var ändå ljust och fint. Lilla H var lugn och fin under hela ceremonin.


Hon hade på sig samma klänning som min son hade på sitt dop för fjorton år sedan. Den sydde sonens farmor 1967 när min sons pappa döptes. Sen har alla syskon och kusiner i släkten döpts i den.


När dopet var klart vräkte regnet ner!!! Så vi fick knô oss in i bilarna som var på plats, för det var ju en promenad på tio minuter hem till kalaset.
De hade dukat i trädgården, men vi fick duka inne i stället....

Vi fick räksmörgåstårta att äta och de var så gulliga så de hade beställt en skinkbit till mig eftersom att jag inte äter ägg! Sen var det kaffe och tårta. När vi gick till bilen för att åka hem var det blå himmel och soligt igen!... Undrar om "någon" ville spela oss ett spratt...

Vi hade en jättebra dag, men jag blev nästan tokig på min gamla kamera som inte är så bra!! Jag VILL ha en ny kamera nuuu! I kyrkan igår berättade sonens farbors sambo att hon får 25% rabatt på Canon-kameror via jobbet. Det är ju grymt bra!!!

Idag fick jag ett sms från henne, det var inte Canon utan Nikon. Men de har ju också bra kameror. Så nu ska jag kolla upp på nätet vilken modell jag vill ha. Vill ha, vill ha vill ha!....

Inga kommentarer: