fredag, juni 19, 2009

Glad midsommar!

I förrgår jobbade jag till klockan sex, åkte direkt hem och ställde mig vid spisen och gjorde köttfärssås och spagetti. Den lilla stunden jag lagade mat hann jag tänka en hel del.


Dels tänkte jag att jag mår rätt bra nu. Det har varit en hektisk tid med myckt att göra och så lite jag har hunnit med här hemma. Men nu är det lugnt. Ingen stress, ingen huvudvärk. Det känns skönt. Då kom jag och tänka på MBF. Jag mååste ringa henne i dag, tänkte jag. Det var alldeles för länge sedan...


När vi precis hade ätit upp maten så ringde MBF till mig. Det händer ofta att vi tänker på varandra och sen ringer nån av oss. Ja, alltså inte så ofta, för ibland går det lång tid emellan samtalen.

Vi pratade i en timma och hon sa precis vad jag tänkte, att det var länge sen men det är alltid bra när vi väl pratas vid. Som om ingen tid gått sen sist. Det är skönt.


Vi pratade om midsommar, om våra gamla minnen från midsommar ute på ön i tonåren. Oj oj, vad roligt vi hade då!!! På den tiden var det alltid torsdagen som var stora-fest-kvällen. Då skulle gångbron mellan öarna lövas och alla tonåringar festade järnet. Det gjorde vi också...




Dagen efter åt jag och MBF persikopuré (barnmatsburkar) och mådde ganska pyton när vi dansade kring midsommarstången bland alla småbarnsfamiljer...



Nu för tiden blir det lite lugnare. I dag åker jag, sonen och min pappa till sonens farmors land och firar midsommar med släkten. Min pappa som är musikant ska jobba på ett midsommarfirande på Hisingen först, så vi åker inte ner förrän på eftermiddagen.

Men sonen åkte redan klockan 10, med farmor och epafarfar. Så jag och min pappa åker ner senare idag. Jag kunde också ha åkt med dem på morgonen men jag behöver greja lite här hemma. Jag behöver lite ensamtid. Det är sällan jag är ensam men jag behöver det!
I kväll ska jag och pappa åka hem, men sonen ska stanna hos sin farbror och hans familj tills på söndag då vi åker ner och hämtar honom. Jag kommer längta ihjäl mig som vanligt, men samtidigt ska det bli skönt att få lite egentid.


Jag ska ta tag i mitt planerade ommöblerande i helgen. Äntligen! Jag var hemma hos min syster i går kväll och käkade thaimat och fick precis den inspirationen jag behövde! Min syster har precis renoverat sitt vardagsrum och köpt lite nya möbler, det blev såå snyggt!


Så nu vill jag också ha lite ordning!

Inga kommentarer: