tisdag, juni 30, 2009

Nytt armband

Ännu en varm dag! Jag tog en promenad med hela barngruppen (de var bara fyra...) hem till min kollega för att spendera dagen under hennes markis. Promenaden var lagom lång, men det var ju supervarmt och jag hade en ryggsäck på mig som vägde alldeles för mycket! Jag var helt genomsvettig när jag kom fram!

Vi hade i alla fall en trevlig dag i skuggan medan barnen lekte i trädkojan, hoppade i studsmattan och plockade vinbär.

När jag kom hem åkte jag och min pappa till Allum för att köpa present till sonens faster som fyller år på lördag.
Jag kom ut från Panduro med en liten, liten kasse som kostade alldeles för mycket...
Den var fylld med en massa små pärlor och annat som jag ska göra armband av.

Jag har nämligen letat länge efter ett nytt armband men har inte hittat något som jag har tyckt om. Så i helgen köpte jag det jag ville ha på Panduro och gjorde mig ett alldeles eget.

Det var superpilligt och det tog en lång stund att göra det men jag blev i alla fall väldigt nöjd:

Men det gav mersmak! Nu vill jag göra mer och mer och lite till...

Det är så typiskt mig. Fast jag egentligen har en himla massa viktiga saker att göra så väljer jag att sätta mig med sånt som bara är roligt. Som att göra armband. Eller scrappa. Eller nåt annat kul.

Skit samma, det är ju snart semester, jag kan väl vika tvätt då...


Eller också kan jag fortsätta med alla mina fina pärlor!
Idag blev det kycklingsallad till middag, alldeles lagom i den hemska värmen!

Inga kommentarer: