lördag, juni 27, 2009

Piña Colada

Idag fortsätter jag frosta av frysen. Den fantastiska påsen som sög upp allt vatten funkade hur bra som helst, men den blev full och det tog hur lång tid som helst. Undrar om inte halva frysen bestod av is, oj oj oj...


Min goa brorsdotter var här i går på besök. Hon har precis flyttat med sin pojkvän till deras första egna lägenhet och nu ska hon hämta upp sina kvarvarande grejer hos sin mamma.


Brorsdottern och jag pratade en hel del om vår familj i går. Hon berättade att hon är glad att vara uppvuxen i vår familj. Vi är väldigt nära varandra allihop och vi kan prata om det mesta. Vi har ju också bott tre generationer i samma hus ganska länge och det är väl ovanligt. Vi pratade en hel del om min kära mamma (hennes farmor alltså) som gick bort för fyra och ett halvt år sedan. De två hade en stark och nära relation och saknaden efter mamma/farmor är stor.



Ofta när vi pratar om min mamma så kommer man in på alla roliga saker hon gjorde. I går kom vi att prata om när McDonalds hade milkshake med Piña Coladasmak för många år sedan.




Det var bara en kort period som de hade det och det tyckte min mamma inte om. Hon ringde till McDonalds och frågade om den skulle komma tillbaka i sortimentet. Det skulle den inte sa de till henne. Det beslutet togs i nåt McDonaldskontor i tyskland, så mamma ringde dit för att fråga varför.


Mamma pratade inte ett ord tyska så det fick bli på engelska, med värsta svenskbrytningen... Min pappa berättade att han skrattade så han var tvungen att gå ut ur rummet när hon pratade med tyskarna.

Hur som helst, det blev ingen mer Piña Colada-milkshake till mamma...

Mammas alla roliga infall är många och en annan gång kan jag berätta mer.




I går satt jag vid datorn och läste om Michael Jacksons tragiska bortgång och blev lite vemodig. Ju mer jag tänkte på det, desto sorgligare blev det.


Han var ju så söt på åttiotalet så jag fattar inte varför han var tvungen att operera sig till att mer likna ett spöke! Sen är det ju det här med pedofilianklagningarna. Okej, han blev aldrig dömd för pedofili så det är väl inte bevisat att han var pedofil (fast jag tror dessvärre att det var så).

1988 var jag ett stor fan till Michael Jackson. Då var jag på hans konsert på Eriksberg i Göteborg. Det var grymt bra och efteråt åkte min kompis och jag till hotell Sheraton där vi hade hört att han bodde.
Vi stod där på gatan framför hotellet tillsammans med andra fans (kanske bara ett femtiotal faktiskt) och ropade på honom. Till slut öppnade han sitt fönster och tittade ut och vinkade.


Det var stort!!! Han var stor! Men nu är han död och det känns faktiskt lite konstigt...

Inga kommentarer: