tisdag, augusti 25, 2009

Goda grannar är bra!

Idag hade vi en happening i skogen med barnen på förskolan jag jobbar på. Jag tycker verkligen att det är riktigt trevligt att komma ut i skogen! Om det inte vore för alla kryp som nödvändigtvis måste attakera mig, bita mig och skrämma mig!

Jag konstaterade idag att jag nog egentligen är en stadstjej...
Ja, jag vet att det finns kryp, zurrande flygfän och andra otrevliga typer även i stan. Men inte lika mycket i alla fall.

På tal om otrevliga typer så hade vi besök av en idag, här hemma. Alldeles nyss var det och jag är lite skakig ännu!

Det var en fet typ som hade trängt sig in i vårt hus och han skrämde skiten ur både mig och sonen så vi fick ropa på urfadern på andra våningen som genast kom ner och räddade oss.

Min pappa är modigast i hela världen, brukar barn skryta med. Men i detta fallet gäller det även om barnet faktiskt börjar närma sig 40 år snart...

Typen som trängde sig in kallas i folkmun för Spindel Gigantus Enormus!

Som många vet så är min kamera sällan långt borta så jag förevigade denna otäcka best med skakiga händer och förvandlade sedan bilden i min dator till något som nästan ser snyggt ut:



Fast egentligen såg den ut så här:


Men nu finns den inte längre! Skönt! Så nu kan jag sova gott. Gissa om jag kommer att drömma om spindlar i natt....

Inga kommentarer: