fredag, augusti 28, 2009

Män som hatar kvinnor

Nu är det fredagkväll och jag är såå trött. Det har varit mycket denna veckan.
I kväll är första kvällen jag är hemma.
Jag hyrde filmen "män som hatar kvinnor" förut. Den var såå bra!!! Så bra att jag funderar på att se om den innan jag lämnar tillbaka den.

Jag har läst de två första böckerna i serien och hoppas att jag snart kan läsa den tredje boken, för jag antar att den är lika bra som de två första. Dessutom har jag ingen bok att läsa just nu. I går kväll fick jag nöja mig med Kommunalarbetarens korsord innan jag somnade.

I går var jag på kören. Varför säger man så? Jag var PÅ kören... Skitsamma. Det var roligt som vanligt. Fast först tragglade vi två nya låtar och då tänker man (jag alltså) att det kan aldrig gå, HUR ska jag lära mig? Men som vanligt trollar vår körledare på nåt sätt så att man nästan kan låten, tror jag i alla fall...
Men det är först då man vågar klämma i, när man börjar känna att man kan låten. För tänk om nån hör MIG och min kraxiga stämma...

Men på slutet sjöng vi några låtar som vi kan och känner för. Då klämmer man (jag igen) i bara för att det är såå roligt. Då skiter jag nästan i att nån kan höra MIG!
Vi hade en ny tjej i kören som fick ställa sig längst fram när vi sjöng de välbekanta sångerna, bara för att hon ska höra hela kören bakom sig. Det måste vara häftigt! Tänk att stå mitt i en kör och bara lyssna! Jag ryser nästan (av välbehag) när jag tänker på det. Brrr...

Häromdagen var vi några på jobbet på en introduktion till en datakurs som vi ska gå. Det är en kurs som man läser hemma på sin egen dator och sen mailar in sina prov till en examinator. Det ser jag fram emot. Jag är riktigt ivrig. Jag vill göra allt nu!
Men det är ganska mycket...
Jag som sällan (eller egentligen aldrig vad jag vet) är kaxig vet att jag kan en hel del om datorer och om det vi ska lära oss. Men en del av det vi ska lära oss i kursen är nytt för mig och jag tycker bara att det ska blir roligt.

Fast samtidigt ska ju jag gå den där Reggiokursen på Högskolan i Borås, vilket också ska bli skitkul.

Det kommer att bli mycket denna terminen! Om ni undrar vart jag tar vägen så behöver ni bara hitta min dator, för där lär jag sitta en del.

Ojdå, nu ropar sonen IGEN att jag ska komma till soffan, för vi ska se på en andra film tillsammans. Så, trots ett rörigt blogginlägg så säger jag adjö för idag!

Inga kommentarer: