tisdag, september 15, 2009

Idag retar jag mig på...

...den irriterande tjejen utanför Ica-affären som spelar dragspel.

Jag är dotter till en stor musikant som har spelat dragspel som yrke i ca 55 år så det är inte dragspelsmusiken som jag retar mig på.


Nä, det är bara tjejen utanför affären som retar mig.


Hon spelar exakt samma slinga på åtta takter om och om och om och om och om igen. Herregud, kan hon inget annat!!!


Till råga på allt så ser hon alltid till att hon får ögonkontakt med de människor som är på väg in eller ut genom entrédörren. Och hon säger hej till alla! Hon uppför sig och är trevlig i sitt beteende men snälla...


Om jag vill höra åtta takter om och om igen så kan jag väl skaffa mig en gammal grammofonskiva med jack i, eller nåt. För jag står inte ut!!!


Stackars folket som står i vagnen bredvid och säljer fisk som får utstå dessa åtta takter hela dagarna. Hur står de ut???


Calle Jularbo kunde i alla fall spela dragspel på riktigt!


Jag fick en utmaning av Jenny som lyder så här:


Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! Lycka till!


Här är mina svar:


1. Vad heter du?: Camillos
2. Ett ord på fyra bokstäver: Cool
3. Flicknamn: Carolina
4. Pojknamn: Christian
5. Yrke: Chef ;-)
6. Färg: Citrongul
7. Klädesplagg: Collegetröja
8. Mat: Capricciosa
9. Sak i badrummet: Citrondoftspray
10. Plats/stad: Cape Town 11. En orsak att vara sen: Chock
12. Något man skriker: Come here!
13. Film: Chocolat (MIN FAVORITFILM!!!)
14.Något man dricker: Cider
15. Band: Creedence Clearwater Revival
16.Djur. Collie
17. Gatunamnn: Chalmersvägen
18. Bil: Citroen
19. Sång: Carrie


SÅ!


Nu ska jag utmana några fler, fast Jenny redan har utmanat de flesta som jag känner som bloggar...hmm, hur många fler känner jag som bloggar? Men hallå, nu får väl alla ni som läser detta börja blogga! Så länge utmanar jag Nim, Mockapocka och Bella...


Nu ska jag sätta på mig ett par läsglasögon som jag fått låna av min käre far och plocka fram nästa bok som jag måste läsa.


*jag vill ju helst läsa klart luftslottet som sprängdes*


Puss o kram!

Inga kommentarer: