lördag, oktober 24, 2009

Nya scannerproblem

Jahadå, idag kom nästa självscannerproblem...

Jag åkte till Ica Maxi för att handla och eftersom jag hade så roligt i går när jag scannade så ansökte jag om att få självscanna i denna Ica Maxi-butik också.

Det är superlätt att ansöka, man bara skriver sitt namn och personnummer på en lapp och visar leg, sen kan man börja scanna direkt.

Normalt sett.

Men inget som jag gör är väl normalt?

Jag gick efter min ansökan bort till terminalen och drog mitt Icakort och då står det att mitt kortnummer inte fanns.
Nähä, så jag tog en ny nummerlapp och kom till slut fram till en annan kassörska som klickade på sin dataskärm och sa att nu så ska det gå bra.


Jag gick tillbaka till terminalen. Samma sak stod på skärmen och jag tog ytterligare en nummerlapp och kom till slut fram till ytterligare en kassörska och samma procedur uppspelade sig igen.

Tillbaka till terminalen. Nä, inte nu heller...
Till slut klickade hon på sin dator och aktiverade en scanner åt mig så att jag kunde börja handla.

Det kanske inte är meningen att jag ska scanna? Dessutom såg jag att mitt Icakort är väldigt slitet så jag ska nog ringa och beställa ett nytt.

Jag fick i alla fall köpt en ny bok:


*Som om jag inte har nog med böcker att läsa (kurslitteratur)*

Inga kommentarer: