söndag, november 29, 2009

Kreativiteten sover lite

I går var jag och sonen på sonens kusins åttaårskalas.
På förmidagen satt jag (i sista sekunden såklart) och gjorde ett kort till åttaåringen:

Då fick jag en sån himla lust att scrappa och göra fler kort.
Jag har inte haft nån lust till det på länge och det har nog att göra med att jag har så mycket annat nu. Dels kursen på högskolan i Borås, dels datakursen som jag faktiskt är klar med nu! *Jättemallig*

Men i januari när examinationen i Borås är klar så ska jag sätta igång igen. För nu känner jag att lusten finns där men jag har nog bara inte orkat plocka fram den.

En sak till. Kören! Nu när det snart är dags för julkonsert och jag inte ska vara med så börjar det att krypa i sångnerverna rejält. Jag längtar till kören!!!

Jag ska nog gå till kyrkan och lyssna på min goa kör när de ska ha julkonserten. Jag kan ju sitta i kyrkbänken och sjunga med. Lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket fint kort!

Den arbetslöse sa...

Vilket fint kort! Vad duktig du är. Jag skulle också vilja börja göra lite scrapbooking. Kanske ska gå en kurs i det, nu när man blir arbetslös.

Grattis till datakursen och håller tummarna för examinationen. Vad är det du läser förresten? ;) Jag är lite glömsk och virrig av mig.

Låter roligt med kör också... du har mycket roligt omkring dig. Det är bra!! Kram

camillos sa...

Kursen i Borås handlar om barns lärande ur ett Reggio Emilia-perspektiv. Mycket intressant och inspirerande.
Kram!