söndag, december 20, 2009

Pepparkakshus och tända ljus

Idag kom min kompis S hit med sina tre barn. Tanken var att barnen skulle baka ett pepparkakshus alldeles själva.

Jaja, jag och S kunde inte låta bli att hjälpa till lite och det var nog tur för det tog tre timmar att bli klar...

Vi limmade ihop skapelsen med limpistol och barnen dekorerade med godis som de var nere i godisaffären och köpte.

Årets pepparkakshus blev alltså en radhuslänga, typ.



Sen var det dags för min fina kör att ha årets julkonsert och eftersom att jag har tagit en paus från kören så åkte jag till kyrkan bara för att lyssna.

Det var en ovanlig upplevelse och det var roligt att lyssna på hela kören. Annars, när man står mitt i sin egna stämma, så hör man inte helheten. Men det gjorde jag idag. Och det lät bra!!!

Nu blev jag verkligen sugen på att komma tillbaka till kören i januari. Äntligen!

Konserten avslutades med Billy Butt's låt "Julen är här". Den är faktiskt riktigt fin!




Inga kommentarer: