måndag, januari 25, 2010

Annorlunda blev det...

Jag tittade på "Familjen Annorlunda" på TV förut.

Idag, för fjorton år sedan, var den dagen vi blev familjen annorlunda. Fast på ett annat sätt.

På pappas födelsedag till råga på allt. Typiskt.

På fredag är det mammas födelsedag och det var på den dagen för några fler år sedan som hennes bror dog hastigt.

Måste det alltid vara på just en födelsedag? Men det är väl just så livet är.

Jag minns den dagen för fjorton år sedan när vi tog nån paus vid sjukhusets entré för att kedjeröka och det pågick något firande, precis vid entrén. Det var väl nån doktor eller sköterska som fyllde jämna år eller nåt och jag minns att jag tänkte att de inte var kloka som kunde stå där och fira och vara glada när det var som det var.

Fast det visste ju inte dem.

Tänk så annorlunda livet kan bli....

1 kommentar:

Ninis sa...

Måste varit en jobbig tid .
Men du är en stark kvinna och jag beundrar dig!
Kram