lördag, januari 09, 2010

Får jag lov?



Jag hade inte tänkt så mycket på det.


Jag hade inte planerat det heller.


Men jag satt i min soffa och på bordet stod en skål med dippsås och en skål med morotsstavar. Jag satte på tv:n och mitt i en tugga av mina morotsstavar blev jag såld.


Let's dance hade premiär i går kväll.
Och nu är jag såld.


Jag hade inte ens kollat in vilka som skulle delta och när jag fick se vilka det var så var jag knappast imponerad. Det var en salig blandning av tråkiga poeter, skitjobbiga komiker, feministiska politiker, Idoldeltagare, ännu fler Idoldeltagare och gamla avdankade programledare från kanalens egna gamla avlöningslista.
Fy, vad tråkigt!
Men det fanns inte direkt något annat att titta på och sonen var upptagen i sitt rum med att spela pangpangspel med sin kompis, så jag fortsatte kolla.
Jag kom på mig själv att sitta där i soffan och småle när juryn delade ut både beröm och skäll på de andfådda deltagarna.
Till slut var det dags för Bygglov's alldeles egna mysfarbror att dansa. Jag skrattade så att tårarna sprutade! Han är ju bara föör skön! Han gick verkligen in för sin uppgift och dansade sina inövade steg så gott han kunde. Men jag anade direkt att han skulle få årets titel "Kylskåpsdansaren"...

Jag fortsatte att titta på programmet och kunde konstatera att Tony Irving i juryn med sin nya skäggiga look, trots att han är ganska gnällig som jurymedlem ändå är den charmigaste av de fyra som sitter där och bedömer dansarna!

Som sagt, jag är helt såld och även om jag faktiskt gick ifrån tv:n när det var Agneta Sjödins tur att dansa (orkade bara inte med henne) så kommer jag nog att sitta bänkad varje fredag klockan 20.00. Så är det!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Du är duktig på att skriva.

camillos sa...

Tack :-)