söndag, maj 30, 2010

Mors dag

Idag är det Mors dag! Sonen firade mig genom att hjälpa mig med diverse sysslor idag. Han åkte bland annat med mig till tippen där vi slängde en del av allt bråte som kommer från pappa. Jag knõdde ner så mycket som fick plats i bilen men ändå märks det knappt på högen här utanför...

Sen åkte vi till marknaden på torget för att köpa blommor till gravarna. Det blev två fina rosenplantor till mamma och pappas grav och en likadan till sonens pappas grav. Nu är det fint på gravarna men de har inte hämtat stenen på mamma och pappas grav ännu. Undrar hur lång tid det ska ta? Jag beställde gravering av stenen för läänge sen.

Jag köpte en blomma till mig själv också; Hibiskus. Det är en av mina favoritblommor.

Jag åkte förbi jobbet en sväng för att hämta lite material och har efter det jobbat i flera timmar vid datorn. Kul. Not...

Jag har sparat det tråkigaste till sist; jag har precis betalat räkningarna. Ojojoj, denna gången var elräkningen grym! Undrar hur man kokar soppa på en spik?

Inga kommentarer: