torsdag, maj 27, 2010

På måfå

Idag borde jag diska och tvätta och städa. Men jag struntar nog i det. Kanske att jag tar och diskar sen.

Jag tycker att det är så himla svårt att hitta på vad vi ska äta för middag varje dag. Jag försöker variera så gott det går och emellanåt provar jag lite nya recept.

Ibland plockar jag ihop det som finns hemma och komponerar nåt som för det mesta smakar gott. Som en gång när jag gjorde en busenkel pastarätt. Jag minns att sonen rynkade på näsan ända tills han smakade på det och tyckte att det var jättegott. Han frågade hur jag hade gjort och jag svarade väl att jag hade gjort det på måfå.

Påmåfåpastan har därefter blivit en återkommande rätt här hemma. Det är inte alltid som den innehåller samma saker men en sak innehåller den alltid; Creme Fraiche med smak av paprika och chili. Idag blev det Påmåfåpasta och den innehöll:


Gul paprika, gul lök, purjolök, tärnad bacon och paprika-chili-creme fraich.


Jag fräser bara bacon med grönsaker och häller i creme fraich och låter det puttra. Svartpeppar är också gott!

Det ser inte så himla färgrikt och gott ut, men det smakar desto bättre!




1 kommentar:

Anonym sa...

Det där både lät och såg gott ut!!! Mums.. ska jag göra någon dag! :)

Ellinor