onsdag, juni 30, 2010

Göteborgshjulet

Detta är mitt 300:e inlägg och det handlar om Göteborgshjulet som står så majestätiskt vid operahuset nere i hamnen i Göteborg.
Vi åkte hjulet i går, sonen och jag tillsammans med sonens farmor och hennes man.

Det är 60 meter högt och det låter inte så himla högt, tycker jag. Men när man åker upp så drar det i benen vill jag lova. Fast mest på första varvet, sen kändes det helt ok.

Vi fick åka sex varv så vi hann se en hel del i det vackra vädret. Det var skönt att det fanns aircondition i vagnarna...
Jag tittade mest bort över takåsarna fast jag var ju tvungen att titta rakt ner ibland också.

Vi fyra upplevde nog åkturen väldigt olika. Tur att det fanns händer att hålla sig i!

Jag filmade lite inne i vagnen också. Här kommer ett litet klipp som jag satt ihop:


Inga kommentarer: