lördag, juni 05, 2010

Härliga lördag!

Åhh, vad jag njuter av att vara ledig! Speciellt nu när det är så stressigt på jobbet.

I går kväll kom min brorsdotter hit och trots att jag både städade och lagade mat nästan hela kvällen så hade hon och jag en härlig kväll med mycket snack! Vi pratade en hel del om mina kära föräldrar och jag berättade för henne om hur det var förr, det som mina föräldrar berättat för mig men som min brorsdotter inte visste om. Både roliga och tråkiga saker som hänt i deras liv som är viktigt för de yngre generatonerna att höra talas om.


Det är ju faktiskt en stor skillnad på hur mina föräldrar hade det under sin uppväxt och hur det är nu. Båda mina föräldrar växte upp i arbetarfamiljer och jag vet att min mamma och hennes familj hade det ganska knapert. De hade det tufft många gånger men det var också ett hem fullt av kärlek, speciellt tack vare min mormor. Min mormor fick jag aldrig träffa eftersom att hon dog när min mamma var sjutton år men jag vet att jag hade älskat henne enormt mycket och det vet jag tack vare det som min mamma berättat för mig.


Sent i natt kom E, B och M från Stockholm till oss. De ska på konsert i dag och de sov hos mig i natt. Det var kul att få besök av dem fast vi inte hann umgås i så många timmar innan de åkte vidare hem till brorsan som också ska med på konserten i kväll.


Idag gjorde vi hemgjord pizza till middag. Sonen visar mer och mer intresse för matlagning vilket är kul. Så idag var det jag som hackade fyllningen medan sonen kokade tomatsåsen. Den smaksatte han riktigt bra! Sonens pappa gillade också att laga mat. Fast om han gjorde köttfärssåsen så fick jag koka pastan för det var ju inte lika roligt som att krydda och röra...

3 kommentarer:

Linda Alvarsson sa...

Vad gott det ser ut!!!!Ja, tur vi har så många fina minnen av mamma och pappa som vi kan dela med oss!!!Puss

Anonym sa...

Åh, vad gott det ser ut- vilka fina pizzor! Det är så roligt när man märker att ens barn får intresse av att hjälpa till i köket. =) Ellinor

camillos sa...

Tja, tids nog måste de lära sig laga mat... Men det blir ju lite roligare om man tycker att det är kul också!