torsdag, juli 08, 2010

Flyttlass

Nu har min syster och hennes familj flyttat in i huset. De började köra lådor för flera veckor sedan faktiskt, som de ställde i min pappas tomma lägenhet. Men nu har flyttlasset gått.

Första natten sov den lilla familjen på luftmadrass och frukosten åt de vid ett gammalt soffbord som stod kvar som har tillhört min bror. Men mysigt var det ändå. Min syster är så himla lik vår älskade mamma på det sättet.

Det första min syster gjorde i lägenheten var att placera ut blommor och ljusstakar. Sen strök hon köksgardiner och hängde upp. Precis som mamma som alltid fixade med sina fönster, sina gardiner och sina pelargoner. Fast syrran har inga pelargoner i sina köksfönster. De har hon ute på altanen.

Det känns inte som att man har flyttat på riktigt förrän soffan, sängarna och köksbordet är på plats. Men nu är det på plats. Nu är det bara lite krafs kvar i deras gamla hem. Och städningen....


För att göra en tråkig historia väldigt kort så kan jag berätta att lagom till att min syster flyttade in så fick vi stopp i avloppet. Det är nu fixat med en slambil och nu kan vi spola toaletterna igen. Skönt. Fast jag undrar vad det kalaset kommer att kosta?....

I går när slambilen skulle komma passade jag och sonen på att åka till havet med S och hennes barn. Vi hade bestämt det innan vi visste om avloppsproblemen och eftersom att min syster och svåger ändå var hemma så kunde vi packa vår matsäck och åka ändå.


Så vi fick en skön dag med mycket sol innan vi kom hem och hjälpte till med flytten. Vi avslutade kvällen med grillning på syrrans altan där vi nästan blev uppätna av alla knott...

Idag har det regnat en hel del och jag har inte fått mycket vettigt gjort. Men vad gör det. Jag har ju semester! :-)

Inga kommentarer: