fredag, juli 30, 2010

Regntunga skyar

Ojoj, vad det regnar. Det kanske räcker nu?

Även om jag tycker att det är skönt med en liten paus från hetta och gassande sol så är det mycket lättare och trevligare att fira semester i vackert väder.

Jag sitter ensam vid mitt köksbord och lyssnar på droppandet utanför fönstret. Sonen sover. Min brorsdotter sover i soffan. Jag njuter av mitt kaffe.

Jag kom att tänka på nåt som jag läste i måndags, när vi var i en liten butik i Gränna. Det var en liten tavla med texten:

"Det är trevligt att vara viktig, men det är viktigare att vara trevlig."

Jag håller med.

Nu ska jag ta mig en påtår.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Vad mysigt det låter med regn på rutan och god kopp kaffe i lugn och ro. Jag önskar jag fick sitta så jag med. Kanske om 10 år eller så. Kram.

camillos sa...

Den som väntar på nåt gott...?