tisdag, augusti 31, 2010

Det var ett bra betyg!

Häromkvällen lyste månen sitt starkaste sken över jorden och jag vet inte varför men jag facineras av månen. Har jag kommit på. Jag tillhör inte de som blir påverkade av månen, tror jag. Jag har förstått att en del har svårt att sova vid fullmåne och jag har hört att det finns många myter kring månen och dess effekt på människan.


Min enda effekt är väl att jag gärna fotar månen och denna gång var månen bakom tallarna:


Att bli påverkad av månen kallas för att bli mångalen. En enda gång har jag blivit mångalen, skulle man kunna tro. Det var nämligen så att jag och S var på bio en gång för många år sedan. Vilken film vi såg minns jag inte men det var på biografen Down Town på Kungsgatan i Göteborg. När filmen var slut fick vi gå ut samma väg som vi gick in och man kan säga såhär för att förkorta historian; vi slank in i nästa salong och gled långt ner i sätena och hoppades att vi inte skulle bli upptäckta...

Det blev vi inte heller! *Puh* Den filmen som vi inte hade betalat för hette nämligen just "Mångalen". Jag kommer inte ihåg mycket av filmen annat än att Cher var en av skådisarna.

Idag kom min syster och hennes dotter hem precis när jag skulle laga mat och de ville gärna bli bjudna på middag. Jag gjorde en jättegod rätt med kassler, curry, grädde och chilisås bland annat. Och cocos på toppen innan formen gick in i ugnen. Det var riktigt gott och betyget från min underbara lilla systerdotter var:
- Det var hundra meter gott!

Jag håller med henne!...

4 kommentarer:

Jo sa...

Det är nästan så att man skulle önska lite recept här i bloggen... Det låter så smaskigt mycket av det du gör.

Ellabellas vardag sa...

Hundra meter gott...det låter som att det är mycket gott :)

KOmmer du in på min blogg nu?

camillos sa...

Tja man kanske skulle skriva in lite recept ibland...
Ellabella, jag kommer inte in på din blogg!! :(

Anonym sa...

Hm, det var underligt... bloggskribenter skulle komma in... får undersöka detta. / Ellinor