tisdag, augusti 10, 2010

En sak leder till en annan...

Förra veckan fick sonen en ny stationär dator och eftersom att vi missade IKEA (vi kom fem minuter efter det hade stängt) så var jag tvungen att ge honom mitt lilla skrivbord som jag hade i min scraphörna.

Detta ledde till att jag flyttade ut min hylla som jag hade scrapgrejer i till vardagsrummet och då fick det stora skrivbordet flytta in i mitt rum som jag nu har till scrapbord. Rörigt? Haha, då skulle ni se mitt hem... Det blev ju ommöblering i tre rum bara för den där datorn.

Men i alla fall så har jag kommit i ordning vid mitt scrapbord. Nästan. Jag satt i går kväll och scrappade, lite för att testa så att alla saker står på bra platser. Det måste jag känna in lite. De saker som jag använder ofta måste ju stå nära och helst med max en armlängds avstånd. Men som sagt, jag testade i går och det kändes bra.

Framför allt så kändes det så bra att scrappa. Jag har fått tillbaka min lust! Hur skönt är inte det?

Bilder på mitt nya fina scrapbord kommer kanske när jag har fixat klart, det är fortfarande inte så himla snyggt och det ligger kvar lite rester från gårdagens scrappande... Men jag kan bjuda er på en liten bild från dagens middag som blev basilikabiffar med broccoli (jag vet - idag igen! Men det är gott och praktiskt när det ändå finns i frysen), vitkål- och morotssallad och pestosås.

Jodå, det var lika gott som det låter!


Inga kommentarer: