onsdag, augusti 18, 2010

En tjuvtitt

Alltså, ibland finns det noll inspiration vad det gäller middagsmat. När jag kom hem från jobbet var jag lika tom i huvudet som i magen så jag satte mig vid datorn och googlade efter recept men det finns föör många... Till slut gick jag till kylen och kollade vad jag hade hemma och då blev det en köttfärsröra med lök, vitkål, vitlök, soya, dijonsenap och lite grädde. Broccolin tar visst aldrig slut i frysen men det smakade suveränt till detta.

Sonen gav min påhittade rätt full pott!


I går skulle jag ju scrappa istället för att diska men det blev aldrig av. Disken tog jag tag i alldeles för sent på kvällen när jag egentligen borde gått och lagt mig.


Men idag satte jag mig och gjorde ett kort till en kär vän som snart fyller år och eftersom att hon inte får se kortet i förväg så kan jag bara bjuda på ett liiitet hörn av kortet idag, en tjuvtitt:


Men jag kan bjuda på en bild av mitt scrapbord. Jag skrev ju att jag skulle lägga ut en bild när jag hade det mer städat men jag har kommit på att det är i detta kaos som jag skapar som bäst:


Datorn har jag gärna med mig så att jag kan söka inspiration på nätet. Precis som matrecept så finns det huuur mycket som helst på nätet som folk har scrappat!






Mitt lilla pappersarkiv ser kanske stökigt ut men jag vet precis var jag har mina papper. Längst fram finns till exempel allt spillpapper. Man kan kalla det för organiserat kaos! Sen i går finns det dessutom ett helt gäng nya papper. *gillar*
Sov gott!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig liten hörna :) Gillar att läsa din blogg, fast jag inte alltid kommenterar. KRAM Ellinor

camillos sa...

Tack Ellinor!