tisdag, augusti 24, 2010

Höststormar?

Sicket väder vi har haft idag! Känns som värsta hösten! Jag stod i köket och fixade middagen när himlen öppnade sig:



Efter en liten stund tittade solen fram och det kom en enda åskknall.
Men det blåste fortfarande rejält!:


Dagens middag blev hemgjorda (vad annars) köttbullar. Jag köpte ett kilo köttfärs och det var lika bra att göra köttbullar av allt på en gång. Men jag ska erkänna att jag är kass på att steka dem så att de håller formen. Hur i hela fridens namn kan folk få perfekt runda köttbullar?
Jag körde ett knep som min kära pappa brukade göra, jag la mina rullade bullar på en långpanna och tillagade dem i ugnen. När de var färdiga stekte jag den lite lätt för att få den goda stekytan också. Fiffigt va?


I går tittade ju jag och sonen på "Fångarna på fortet".

Såg DU det? Vad tyckte DU?

Jag tyckte väl att det var ok men inget mer. Bébé Fouras var ju en flopp. Agneta Sjödin tar över lite för mycket i rutan tycker jag. Men det kanske jag bara tycker för att jag inte är så förtjust i henne...

Jag är väldigt impad av Marie Svan som trots sin hödskräck gick ut på den där smala lilla stången och hoppade mot trapetsen!!!

Men jag kommer nog inte att titta på fler program. Tror jag. Jo, kanske när Pernilla Wahlgren är med. Vem vet, jag kanske kollar på alla program?

1 kommentar:

Newyorkmamman sa...

Det blev köttbullar i New York igår också! Steka i långpanna i ugn och sedan bryna i stekpanna är ett bra knep. Jag tror att man även ska ha ganska fast färs, inte för lös. Håll ihop med ströbröd, men det visste du redan. Ska fråga hemkunskapsläraren om hon har några knep! Hon läser din blogg men har svårigheter att kommentera. Tyvärr såg jag inte Fångarna:-). Minns ett avsnitt när Gunde Svan lurade in sin fru i spindelrummet. Hon hade fobi och han tyckte det var skitroligt. Jag hade skiljt mig från karln! Ha en bra dag i höstvädret. Det är samma väder här men det är skönt med lite omväxling. Kram!