måndag, augusti 16, 2010

Skitdag

Jaha, då kom en sån där skitdag helt plötsligt. Det började bra med en låång dag på jobbet men när jag åkte hem så hände det som jag bara har väntat på.

Avgassystemet öppnade sig likt en kolsvart himmel öppnar sig och släpper ner så mycket hagel så att rutorna på husen går i tusen bitar.

Jag har hört att det har puttrat ovanligt mycket under bilen och strax innan rondellen i centrum så började det att dåna nåt fruktansvärt där underifrån. Hur kul tror ni att det var att köra in på den stora parkeringen???

Nu ger jag upp snart... Jag känner att det räcker med prövningar nu, jag kan det redan.

Vaddå tänker du kanske, det är väl bara att åka till närmsta verkstad med bilen och få den fixad? Och under tiden kanske köra lånebil?

Hmm, det hade funkat jättebra om jag hade pengar till det. Lånebil ingår liksom inte vid såna fel och dessutom är detta en gammal bil.

Näpp, det blir till att promenera, ta bussen eller stanna hemma. Så som jag känner mig just nu så stannar jag nog hemma och drar nåt gammalt över mig.

1 kommentar:

Jo sa...

Neeeeej vad trist!