tisdag, augusti 17, 2010

youtube

Jag tog bilen till jobbet idag. Jag väckte väl minst halva samhället när jag kom farande fast jag knappt vågade gasa (det låter ännu mer om man måste gasa i en backe t.ex).

Hem kom jag också fast det var mer pinsamt eftersom att det är fler folk ute runt vägarna då. Fast jag måste nedge att jag satt och log för mig själv. Det var liksom inget annat att göra. Det var bara att gilla läget.

Min syster, hennes man och deras dotter skulle åka till Allum och de frågade om vi ville hänga med. Så vi hängde med och efter att ha gått till bankomaten (med min systers bankkort, väldigt praktiskt) så delade vi på oss. Jag och sonen gick på jakt efter kläder och skolväska till honom vilket vi också hittade och jag drogs mot Panduro där jag stod och rotade i fyndlådan med scrapbookpapper. Lite annat smått och gott smög sig ner i kassen från Panduro också så klart.

Så nu kan ni väl förstå mitt jättestora världsproblem när jag måste välja mellan att ta hand om min megadisk eller sätta mig vid scrapbordet och skapa lite?

Som av en händelse kom jag att tänka på en söt liten visa som jag och mamma alltid sjöng när jag var liten - vänta jag ska bara kolla om den möjligtvis finns på typ Youtube.........

.....nä den fanns inte där såklart men den gick ungefär såhär: - Snälla mamma kom och sjung med mig, sjung med mig, sjung med mig.....osv. Till slut svarade mamma då - Javisst lilla jänta, disken den kan vänta....osv. Är det nån i min ålder eller äldre som vet vilken visa jag menar? Skit samma. Visan bara kom nu när jag skrev så jag gör nog så. Japp. Disken den kan vänta.

Kan det ha varit Titti Sjöblom och Alice Babs som sjöng den? eller kanske Agneta Fältskog och hennes dotter Linda? Vänta jag måste googla lite .......

Nähäpp. Men jag hittade en annan video med Agneta Fältskog och hennes son Christian där de sjunger en annan visa som vi ofta sjöng hemma när vi var små. Varsågoda!




Inga kommentarer: