onsdag, september 08, 2010

Dagens middag

Idag blev det en köttfärsröra med fetaostkräm till middag. Jag har inget recept men jag gjorde såhär:

Först fräste jag lök, purjolök, paprika och vitkål i smör. Sen la jag i köttfärs och fräste allt ordentligt. Jag tog lite olika kryddor såsom paprikapulver, cayenne, vitlök, ingefära, oregano, salt och peppar. Och lite buljong. Sen la jag allt i en ugnsform. Jag mosade fetaost och blandade med grädde och hällde över allt och körde in det i ugnen i en kvart, 175 grader.
Jag vet inte riktigt hur mycket av varje jag tog men det är väl en smaksak. Jag var nog lite snål med grönsaksfräset idag... Jag gjorde i alla fall mycket så att jag kan ta med till jobbet också.


Till detta åt vi lite gurka och paprika. Mums!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det lätt gott, passar mig ser jag som inte äter nägra kolhydrater =)
Kram Marie Axner

Anonym sa...

Det där lät verkligen gott!!! Ella