söndag, september 19, 2010

Rusta och rösta



Idag blev det en tripp till Rusta med sonen och min syster. Det faktiskt mest bra gejer i kassarna, många praktiska saker. Det bästa köpet är nog alla dessa småprylslådorna som kostade tio kronor styck.




Sjukt billigt, så billigt får man de inte ens på Gekås. Det minsta lådorna kostade femtio kronor för fem styck och innehållet var mest en bonus. Vad ska jag med så många lådor till? Till scrapbookgrejer såklart!


Det tråkiga idag var att var och varannan människa som jag gick förbi STANK parfym så jag skyndade mig ut ur butiken illa kvickt. Jag har nämligen blivit väldigt känslig mot starka dofter (på äldre dagar) och det är inte roligt vill jag lova. En del dofter slår till direkt och gör att jag får ont i huvudet och mår illa.


Jag använder parfym själv ibland med det går bra, det är väl bara vissa dofter som jag inte tål.


Efter Rusta åkte jag och gjorde min plikt och röstade. När jag kom hem fick jag lov att sitta vid sonens dator för att föra över lite film från videokameran till datorn via hans nya dyra apparat men jag tror att jag blev gråhårig på kuppen för det bara krånglade. Jag fattar inte hur en sådan dyr apparat som sonen har köpt kan krångla så. Fast sonen använder den till att "filma" när han spelar PS3-spel och då blir det i HDkvalitet och krånglar aldrig. Jag funderar starkt på att åka till Allum i morgon och köpa mig en egen apparat som inte tänker i HD och som dessutom är mycket billigare än sonens apparat. Japp, så får det nog bli. Om jag orkar just i morgon. Det blir en lång dag på jobbet, drygt tolv timmar faktiskt och dagen avslutas med att vi ska ha föräldramöte med alla nya föräldrar.


Jaja, vi får väl se i morgon hur det blir. I morgon vet vi nog också vilka som ska styra detta land. Lite spännande är det allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk jag har också svårt för vissa parfymer, ibland får man liksom stänga av näsan och bara ytandas med munnen :-)
Det finns dom som har så mycket på sig på mitt jobb att man kan känna att dom har varit där...ångan hänger liksom kvar i luften. Det är inte trevligt.

//Marie

Anonym sa...

Jag ser att du kommer att vara organiserad på lördag!!! Ojoj - får nog leta fram lite "organisation" jag med innan dess! Måste börja plocka ihop redan i början på veckan så att jag inte blir för stressad på fredag kväll... Annika