söndag, oktober 03, 2010

Choklad och tårtor i helgen

Söndagkväll. Helgen är snart slut. Igen. Varför går det så fort? Jo det vet jag. Det är väl för att jag har haft fullt upp som vanligt.

Lördagen började med sovmorgon (äntligen!) och sen plockade jag och svågern ihop ett helt lass med skräp som vi sen körde till tippen. När vi kom hem med tomt släp började vi packa släpet med kvistar och grenar men det var så spretiga grenar så kärran blev snabbt full... Så vi plockade fram vår gamla rostiga tunna och började elda istället. Vilket slitjobb! Men det var rätt kul och det gick undan när vi väl fått fyr på grenarna. Barnen hjälpte till så gott de kunde med att dra fram grenar som jag och svågern knäckte till mindre bitar. En hel del av grankvistarna från granen som vi sågade ner härom helgen åkte ner i tunnan också. Vi slet i tre timmar och jag kan lova er att jag stank skogsbrand sen...



Min goa brorsdotter var på besök och hon hade med sig en födelsedagspresent till mig eftersom att hon inte kan komma på mitt kalas. Presenten passade mig perfekt, kaffemoster som jag är. Eller kaffefaster kanske jag får kalla det i detta fall. Men i alla fall. Visst är det fin?




Inuti muggen låg det ett gäng goda små chokladbitar, söta va?




Idag körde vi sonens farmor och hennes man till Säve flygplats (de skulle åka till Spanien, lyckostarna) innan vi åkte till sonens kusins fyraårskalas där det bland annat bjöds på dessa goda tårtor:



Nu tänkte jag slappa lite i soffan innan det är dags att krama kudden.




1 kommentar:

Ellabellas vardag sa...

Åh vad härligt med Spanien, denna årstiden. Det gör dom rätt i.
Idag kom min son hem och luktade brandrök han med, de hade hittat en eld som inte riktigt var släckt och slängt på pinnar så att det började ryka ännu mer. . . Nu ligger härligt rökiga kläder i tvätten och elden är nu riktigt släckt!!