lördag, oktober 16, 2010

Läppstift?

Det är bara att inse att det blir kallare och kallare nu. Det har mina läppar i alla fall insett för de har drabbats av den värsta naren just nu. Jag har letat febrilt i skåp och lådor då jag vet att jag har flertalet lypsyl (vilket fult ord...) men har inte hittat ett enda. Men jag hittade sonens labello med smak av passionsfrukt så jag snodde helt enkelt det. Jag smorde in mina torra läppar länge och väl, det smakade (luktade kanske var ett bättre ord eftersom att jag faktiskt inte åt på det) gott.



När sonen kom för att äta middag i går kväll var det första han sa:


- Har du failat med läppstiftet eller?


Man kan ju tro att sonen känner mig bättre än så för jag har aldrig använt läppstift. Möjligen läppglans när jag ska på kalas, men läppstift gör att jag känner mig naken, rädd och exposed. Nä, jag bara skojade, jag kunde bara inte låta bli att härma självaste Maria Montazami...




Jag använder inte läppstift. Så är det bara.


Men åter till sonens kommentar. Han var inte helt fel ute för det såg faktiskt ut som att jag hade just failat med läppstiftet då jag var kraftigt rosa på mina läppar. OCH runt hela munnen! Jag hade ju smort läpparna rejält, precis som jag brukar göra med lypsyl som inte färgar av sig.









Idag är jag fortfarande lika knallrosa runt munnen. Det är väl bäst att jag stannar inomhus idag. Fast jag borde åka till affären och köpa lypsyl. Hmmm...

3 kommentarer:

Nim sa...

hahhaaa...kanske behöver köpa täckstift oxå, då. När du ändå tar dig ut på bygda. men ica stänger väl sen, då e det mörkt.

Ellabellas vardag sa...

Haha :) Härligt !! Kram

camillos sa...

Kanske kan köra med halloweenmask redan nu?