fredag, december 03, 2010

I'm back!!!

NU, äntligen har vi fått tillbaka vårt bredband!!! Idag kom det äntligen en snubbe och hjälpte oss att koppla ihop trådarna som hade gått av.


Det tråkiga, eller komiska, är att jag i går kväll var och skaffade mig ett mobilt bredband med kontantkort eftersom att jag då hade varit utan bredband i en HEL vecka. Jaja, jag kan ju använda mig av det när/om jag reser bort, typ när vi åker till landet till sommaren...




Jaja, vad har hänt under veckan då? Tja, en hel del och det blir ett långt inlägg om jag ska få med alla bilder... Jag börjar med att visa lite bilder från Hotell Gästis i Varberg där vi var med jobbet i fredags. Vi började i källaren där den Leninfrälsta hotellägaren har låtit bygga en kopia av ett bad i S:t Petersburg dit Lenin ofta kom och badade. På Hotell Gästis är Lenin närvarande lite överallt genom statyer, propagandaplakat och rysk konst. Det fanns varmbad, kallbad och fotbad bland annat:






Efter badet var det dags för buffé och vin och när vi var mätta och lagom runda under fötterna gick vi till hotellets röksalong:




Hotellet var fullt av roliga prylar, tavlor, plakat och böcker. Överallt fanns det böcker. Totalt fanns det ca 15 000 böcker som man fick lov att låna. Kanske inte alla på en gång, men ändå. Om man bara hann påbörja en bok så fick man lov att ta hem boken. Så det gjorde jag. Trevligt, va?







Efter en god natts sömn och en stadig hotellfrukost begav jag mig tillsammans med en kollega till Gekås. Man kan säga så här; det var knôkfullt!!! Lördag, alla har fått lön, det är snart jul...



Men nu är det gjort och jag känner mig nöjd som har handlat de flesta av mina julklappar!


Dessutom var de flesta människor man stötte på (i dubbel bemärkelse) glada och trevliga. Bjuder man på ett leende får man ofta ett tillbaka. Funkar nästan jämt.



I söndags var vi på kalas hos sonens kusin och då bjöds det förutom god mat också på denna goda tårta:





Ja, sen blev det vardag igen med skola och jobb och bekymmer. Vi har låtit installera ett nytt vattenreningsverk och det är bra eftersom att vi har så mycket järn i vårt vatten. Här står den gamla behållaren som har varit trasig lääääänge:






I onsdags var jag med kören och sjöng för en förening i Göteborg men strax innan vi skulle upp på scenen fick jag ett sms från sonen att vårt vatten hade frusit.......


Det har hänt förut så jag blev inte förvånad men det är banne mig inte roligt. Vi ställde ut en värmepump i pumphuset och dagen efter rann det åter vatten i våra kranar. Puh!


Ännu ett ilandsproblem. Man är ju van att det kommer vatten i kranarna och när det inte gör det så blir allt ganska jobbigt.





Idag är det sex år sedan min älskade mamma gick bort. Det är en stort tomrum i våra liv nu när både mamma och pappa har lämnat jordelivet. Men det enda vi kan göra idag är att åka till graven och tända ett ljus för tänker på dem gör jag varje dag.





I kväll ska jag och sonen ha filmkväll och bara ta det lungt. Sen är det helg. Skönt!

Inga kommentarer: