måndag, december 13, 2010

Julkonserten

I går ägnade jag mig hela långa dagen åt sång. Hela kören samlades tidigt för att öva och öva och öva och till slut var det dags för vår julkonsert. Kyrkan var knökfull! Prästen kom till församlingshemmet där vi stod och väntade på att kyrkklockorna skulle ringa då hon berättade att folk fick vända i dörren för det inte fanns några sittplatser kvar. Men vi är en driftig kör så vi sprang några vändor ner till kyrkan med så många stolar vi kunde hitta i församlingshemmet.

Hela konserten var stämningsfull, rolig och alldeles, alldeles...underbar!

Min kära syster som ligger hemma med feber och en fruktansvärd hosta brukar sjunga solo i en sång tillsammans med vår körledare och en av killarna i kören...gissa vem som fick hoppa in i stället?

JAG!

Jag har aldrig sjungit den sången förut men jag tycker så mycket om den så jag kan den ändå. Jaja, nästan helt och hållet...
Nu är det så att jag inte sjunger lika starkt och vackert som söstra mi, men jag gjorde så gott jag kunde. Grejen är att jag inte blir särskilt nervös, vilket jag borde bli. Fast lite nervös blir jag nog för det kan jag höra i min röst som blir lite darrig. Men i huvudet blir jag inte nervös. Det är liksom bara till att göra det. Och nu är det gjort.

Men lugn, bara lugn.Nästa gång blir det min syster som tar över den igen!

Efter konserten i går var jag som vanligt både helt slutkörd OCH pigg på en gång. Jag vet att jag tjatar om detta, men det är så roligt att sjunga i kör!!!

När jag kom hem gick jag in till min syster för att visa henne konserten som min son var så snäll och filmade. Sen satt jag i några timmar och pluggade inför seminariet som vi hade idag i skolan.

Det har varit en skitrolig dag i skolan idag så vi hade fyra olika redovisningar med rollspel innan själva seminariet. Sen fick vi sluta en timma tidigare eftersom att vi hoppade över lunchen och den timman kändes som dagens största bonus!

Inga kommentarer: