måndag, december 27, 2010

Julkort från Norge

Har har du det med julkorten, skickar du några julkort, får du några julkort? Ärligt talat så har jag slutat skicka julkort och det är ju tråkigt med tanke på att jag scrappar och tillverkar egna kort. Men det beror inte på att jag är snål...det har bara blivit så. Jag tycker att det är trevligt att både få och skicka julkort så jag får väl helt enkelt skärpa mig till nästa år.

Min pappa var väldigt noga med att skicka julkort. Han sparade julkorten han fick till nästa år så att han inte skulle glömma att skicka till till de som han fått av.

I år har det kommit två julkort till pappa...

När pappa gick bort försökte vi ringa till alla i hans telefonbok som vi vet att han hade kontakt med, för alla som står med i ens telefonbok har man ju faktiskt inte kontakt med. Grejen är att pappa kände så många människor som vi inte alls känner och det beror mycket på att han i sitt musicerande mötte och lärde känna nya människor hela tiden. Kortet som kom till pappa idag var från en gammal dam i Norge som kallas för GT Sara. Hon är 86 år gammal och är fortfarande aktiv med sin sång och sitt historieberättande som jag vet att pappa uppskattade och jag vet att han varje år blev glad för julkorten från henne.

Vi måste ha missat att meddela henne också...

Jag hittade några klipp med GT Sara på Youtube:

Inga kommentarer: