onsdag, december 08, 2010

tvåtusenniohundraåttio - många bli det!

Taket börjar bli klart. Just nu ligger det tvåtusenniohundraåttio tegelpannor på taket i små högar. Många tegelpannor blir det, som Peter Dalle skulle sagt.





I morse när jag åkte till jobbet såg det ut så här:




Nya vindskivor är på plats och hängrännor och stuprör håller på att monteras. Vindskivor heter det, inte "såna där takrullar" som min kära syster sa. Hahaha! Hon är för skön!



Jag kom på ytterligare en sak som har gjort mig glad denna veckan. Jag fick en blomstercheck värd etthundra kronor från sektionen på Kommunal. Det är väl för att jag är facklig representant på jobbet. Mycket trevligt i alla fall.



Förra året fick jag en fin dataväska som jag för tillfället använder när jag åker till högskolan i Borås. Dit ska jag i morgon och det ser jag fram emot. Jag skulle nog kunna vänja mig vid att jobba halvtid och studera halvtid. Fast det skulle bli lite dyrt i längden. Men roligt.

I morgon ska vi arbeta med textil... helt ärligt kan jag berätta att jag faktiskt är allergisk mot symaskiner. Symaskiner och penicillin. Jag har faktiskt sytt fast min ena tumme i mammas symaskin en gång. Fast jag vet att jag inte ska utsättas för något av det i morgon, varken symaskiner eller penicillin. Vi ska tova ull, tror jag...

Inga kommentarer: