söndag, januari 16, 2011

170 meter ner, hur varmt är det där?

Okej, det har hänt ännu fler positiva saker i veckan. Visserligen går det väääldigt långsamt med snickrandet inomhus men lite material är inköpt (allt står i mitt vardagsrum...), taket är så gott som klart, vattenreningsverket är installerat och nu har de börjat borra efter bervärme i trädgården.
De kom med sin lastbil med släp i onsdags när det hade kommit nysnö på natten och eftersom att plogbilen inte hade sandat när han skottade så kom inte lastbilen upp för backen hur mycket de än försökte. Dessutom var en del av häcken i vägen så de kunde inte komma fram till rätt plats. Fast medan jag ringde vägföreningen så hann de två borrkillarna skotta hela vår uppfart. Puh!

Jaja, de fick komma tillbaka dagen efter och då hade min systers man sågat ner häcken så att de kom fram.
Detta var alltså samma dag som jag hade haft examinationen på högskolan och när jag kom hem var det så här vackert vid brevlådorna:

Det var inte lika vackert i vår trädgård....:


Nu har vi ett hål i trädgården som är ca 170 meter djupt! I slutet av veckan kommer firman som ska installera värmepumpen och varmvattenberedaren.

Det känns skönt att det går framåt nånstans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

170 meter? Det låter ju hur långt som helst rätt ner i marken. Ja, tänk vad skönt när det är klart.
Fina bilder!

/Ellinor

annika sa...

inget mer eldande låter skönt. Hade helt missat att ni skaffar bergvärme. Det är suveränt det har vi haft hela tiden i huset kram Annika