lördag, januari 22, 2011

Vi är på gång!

Efter många om och men har det äntligen startat, byggandet av mitt nya kök. När jag kom hem från jobbet i går låg det en hög med gamla lister och annat bråte ute i trädgården så jag gick direkt upp på andra våningen för att se vad som hänt. Min bror hade varit här under dagen och han hade använt kofoten flitigt. Han hade, efter konsultation med min syster, rivit ner lite mer vägg än vad vi hade pratat om förut.

När jag kom upp för trappan möttes jag av ett öppet rum och min första känsla var lite som matadorerna på julafton när de ser Ferdinand löpa amok, så ska det vara! Att vi inte tänkt på det innan! Alltså, just nu får man ha mycket fantasi för att föreställa sig hur fint det kommer att bli. Men det är så öppet och luftigt!



Mitt på golvet står pappas gamla kylskåp.



Förr var det alltså en vägg mellan köksfönstret och balkongdörren men nu kommer balkongen mer tillhöra köket när det blir så här öppet. Till höger om balkongdörren är trappan och där alla kartonger står (min systers) kommer min kyl och frys att stå.

Som sagt, du får använda din mest kreativa fantasi för att förstå hur fint det kommer att bli... Jag får väl helt enkelt lägga upp fler bilder när arbetet fortsätter.

Nu ska vi på kalas hos sonens kusin som fyller fyra år. Ha en trevlig helg!!

Inga kommentarer: