lördag, februari 12, 2011

Lördag morgon

Idag gick jag miste om den där goa lördagsmorgonen som jag längtar efter hela arbetsveckan. Jag och min svåger packade hela vårt släp fullt med bråte i går kväll så att vi skulle kunna åka direkt till tippen idag när de öppnade, klockan 09.oo. Just därför satte jag klockan på väckning 08.00 så att jag i alla fall skulle hinna med min obligatoriska kaffekopp innan arbetshandskarna åkte på. Men...vårt vatten hade frusit i natt. Igen. Det beror på att vår fläkt som vanligtvis värmer upp pumphuset inte hade någon ström, brorsan drog ut sladden när det hade varit plusgrader i några dagar. Men i natt var det farligt nära femton minusgrader...

Jag fick ut några droppar vatten ur kranen innan det tog slut så jag fick faktiskt i mig en kopp kaffe innan vi drog iväg med vårt släp.

Nu har vi fått tillbaka vattnet och eftersom att resterande bråte på den snötäckta gräsmattan har frusit fast i natt så körde vi bara ett lass till tippen, alltså fick jag resten av dagen till annat. Bland annat till att gosa med den underbara lilla systersonen. Idag fick jag äran att byta bajsblöja på honom!

Just nu njuter jag av en ny kanna kaffe och i kväll blir det schlagerfest inne hos syrran.
Så det känns ändå bra. I morgon är det söndag, då SKA jag ha sovmorgon innan jag dricker mitt morgonkaffe!

Inga kommentarer: