tisdag, april 05, 2011

Viktiga anteckningar

Så var halva kursen avklarad och idag var det korvstoppning må du tro. Vi fick gå fem minuter tidigare, wohoo!
Idag har vi pratat arbetsmiljö hela dagen och min roll som skyddsombud.
Min penna arbetar flitigt under föreläsningarna och man kan tro att jag antecknar allt viktigt...men;


Gårdagens viktiga anteckningar...


...dagens viktiga anteckningar...
 Idag gick det lite sämre med mitt busskort. Chauffören fick hjälpa mig då jag visst checkade in två gånger. Oops! Men jag kom ihåg att checka ut. Tror jag.

Jag slapp utsätta mig för kortet på hemvägen då jag fick skjuts från stan av sonens farfar och plastfarmor som kom hem till oss och hälsade på.

Nu är jag sugen på att scrappa lite. Eller göra lite kort. Det är några till som fyller år snart så...grejerna ligger ändå framme över hela köksbordet. Ja, en liten stund ska jag nog scrappa. Eller stämpla och färglägga.

5 kommentarer:

Lena sa...

Dina fina anteckningar påminner mig om en av de sämsta föreläsningar jag har varit på i den här kommunen. Medan föreläsaren malde på, så roade jag och min kollega oss med att föra en väldigt givande och rolig konvensation skriftligt i våra anteckningsblock. Sista halvtimmen så höll min kollega noga reda på tiden genom att sträcka av för varje minut. På så sätt kunde jag också träna mig i matte på väldigt hög nivå :))

Hanna sa...

Vad är det här med busskort och att checka ut? Fina anteckningar i alla fall!

mockapocka sa...

Ibland är det bättre att bara lyssna. Det tar så mycket koncentration att anteckna. Klottra går liksom av bara farten. Det går ju hur bra som helst att lyssna när man klottrar.

camillos sa...

Hanna, det är de där förbannade buss/spårvagnskorten som man kan ladda med pengar. Typ de gamla 100-korten. Jag som åker från en kranskommun åker över zoner så om jag glömmer att checka ut på bussen så betalar jag ända till ändhållplatsen i en annan kommun långt från Göteborg och det kan bli dyrt.

Ja, jag är ju av den sorten som faktiskt kan lyssna OCH ta till mig fast jag sitter och klottrar. Tiden går lite fortare på nåt sätt också...

vally sa...

Jag vågar mig inte på en buss eller spårvagn för allt i världen.
Har ingen aning om hur man gör rätt för sig.