söndag, juli 10, 2011

Kalas!

Vi inledde vår semester med att gå på 35-årskalas i ett soligt Frillesås. Födelsedagsbarnet är sonens farbrors sambo, hon fick detta kort av oss:


På altanen står en palm och det
passade bra i det varma soliga vädret.



När vi åt den goda grillade maten började
molnen dyka upp.

Supergoda glutenfria tårtor!


(Oj, vad det krånglar med bilderna idag, hoppas de hamnar rätt...)

Fåglarna flög oroligt strax innan regnet kom:


När vi åkte hem regnade det och jag har ju bara en fungerande vindrutetorkare...

Idag ska vi ägna dagen åt att packa. I morgon åker vi med sonens farmor, plastfarfar, farbror och kusin på en liten resa. Vi ska till Värmland där vi ska trampa dressin. Vi har gjort det ett annat år och det var faktiskt sonens idé att göra om det, fast i år blir det på en annan plats. För farbrodern och kusinen blir det första gången.

Det känns tryggt att veta att min syster med familj är hemma när vi åker bort, de är ju bästa husvakterna!
Så, nu ska tvättmaskinen gå varm!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det finns alltså fler glutenintoleranta än jag själv. :) Tårtor kan verkligen med fördel bakas på glutenfritt mjöl tycker jag. Och kladdkaka. Herregud vad god kladdkakan blir på glutenfritt mjöl!

Ellabellas vardag sa...

Det där regnet kan hålla sig borta tycker jag!