söndag, juli 31, 2011

Livet på landet

Okej, nu har jag landat lite efter våra dagar på landet. Sonen hann knappt hem förrän han stack till en kompis så jag har bara softat idag. Och umgåtts med min syster med familj.

De dagarna vi var på landet hann vi med en hel del. Vi var på Norvalla marknad där jag inte gjorde ett enda fynd förutom lite grejer till mitt nya språkhus jag håller på med. Vi tog med farmor och plastfarfar och hälsade på min syster med familj i deras nya husvagn. Min syster grillade som vanligt.

Vi umgicks en del med sonens ena farbror med familj, vi hann med att bada både i sonens favoritsjö och i havet i Frillesås. Mer grill. Ett glas vin eller två.

Vi gick på loppis, Lions årliga jättestora loppis i Åsa. Helt hysteriskt. Alldeles galet, det gick inte att se nånting för alla rutinerade loppisbesökare hade såå vassa armbågar...Men vi var inte ledsna för det för jag, sonen och farmor åkte till Gekås i Ullared!

Mer grill. Lite vin. Underbart varma kvällar! Jag sträckläste Anna Janssons bok "Drömmen förde dig vilse".

Det bästa just nu...jag har ju för sjutton två veckor kvar på min semester!!! Love it!

En svalkande drink på den fina vaxduken på landet.

Växthuset på landet ska restaureras. Jag hjälpte till att märka glasrutorna
som monterats ner. Växthuset ska bli som en sorts paviljong . mysigt!

Lions loppis i Åsa - flera hundra människor trängdes för att komma in först!

Sonen köpte fräcka kuddar på Gekås.

Kvällsdopp i Vallersvik, Frillesås.

4 kommentarer:

Ellabellas vardag sa...

Vallersvik i Frillesås är vackert och fint. Låter som ni haft det härlig. :)

Ps: Kuddarna från Gekås handlade vi med. Visst var dom fräcka!

Nim sa...

Låter som härliga dagar! Min moster bor precis mittemot idrottsplatsen där Åsaloppisen är, så vi brukar passa in vårt besök när den är. Men vi lyckades inte detta året, kanske bra det. Ullared e bäst! jag råkar ju va där i mån när dom satte nytt besöksrekord. Visste du att det är Sveriges största turistattraktion...hahhaaa attraktion!

Hanna Lans sa...

Här skriver jag en lång kommentar, så vill inte blogger publicera... Morr!

Har i alla fall badat massor i Vallersvik och Torstensvik som tonåring. Underbara ställen båda två!

camillos sa...

Ellabella; sonen köpte två kuddar, en med amerikanska flaggan och en med engelska flaggan. Skitsnygga. Och billiga.
Nim; Jag vill verkligen INTE åka till Gekås när de slår besöksrekord...fast det vet man ju inte. Det var mycket folk när vi var där men ändå precis lagom trångt i gångarna.
Hanna; Vi badar alltid i Vallersvik (ibland Torstensvik) när vi är på landet. Underbart! Jag är faktiskt född inte långt därifrån. Eller...född är jag på Varbergs BB men vi bodde i Frillesås, precis innan tågspåret på väg ner till badet.