tisdag, augusti 30, 2011

Så många projekt...så lite tid!

Jag sitter vid mitt köksbord och dricker finkaffe och är ganska nöjd. Jag kommer precis från mitt scrapbord där jag har jobbat på ett projekt som blev klart idag. Jag vill gärna visa upp vad jag gjort men det ska bli en överraskning som jag inte ska ge bort förrän om drygt en månad. Risken finns att någon som ska på samma tillställning kanske eventuellt kikar in här nån gång. Jag tycker om att ge bort saker (när jag kan och har råd) men det roligaste är nästan själva överraskningen. Det är lite som ett sånt där tyskt chokladägg, fast utan godis. Eller...man kanske skulle kunna slänga in något sött i det jag gör ibland. En chokladkaka är ju ganska platt och det mesta jag gör är ganska platt. Men inte det som jag nyss gjort klart.

Herregud vad jag bygger upp förväntningar kring detta lilla projekt!!! Man skulle ju kunna tro att det är ett konstverk värt pengar som jag skriver om. Det är bara det att det är första gången jag gör just denna sak och...jag hade så kul när jag höll på och jobbade med det.

En liten smygtitt kan du få:


Här kommer ytterligare en liten smygtitt. Det är doptavlan som jag faktiskt har broderat klart, med feber och allt. Det var lite tufft men bara jag hade snytpapper i närheten så gick det ganska bra. Den är inte struken ännu och jag har ännu inte fått tag i en ram som passar. Men jag hinner innan lördag! Hoppas jag.

Så, jag är ganska nöjd idag. Jag ligger före i mina små projekt. I alla fall de viktiga. Jag har ju kvar det där lilla projektet som jag fick skärsår och svullnader i händerna av. Det där som nog ska bli en matte...tavla.

Jag har ett stort projekt som jag ska ta itu med nu. Det är varken roligt, stimulerande eller överraskande. Det är helt enkelt disken. Bläää, vad tråkigt det är att diska!

Inga kommentarer: